Over ons

StickyInsights is een initiatief van ActiveReaction, Klapper Communicatie en DE LEEUWEN


Over DE LEEUWEN

Als producent en eindredacteur van heel veel formats en series, voor zowel televisie als online, voor zowel merken zoals NIKON, PHILIPS, ING en AH als mediamerken als mediamerken zoals NPO, LINDA,tv en Ouders van Nu, weet ik hoe je goede video-content maakt. En na al die jaren en met al die ervaring sla ik de plank nog steeds vaak mis!

 

Ook vaak raak hoor, maar iedere maker en producent die zegt dat hij elk idee tot een succes maakt, liegt. Het verbaasde mij daarom zowel toen (bij tv) als nu (online) dat er veel geld aan video-content wordt besteed, maar relatief weinig aandacht is voor het vooraf onderzoeken van die content. Hoe goed is die online serie eigenlijk wel? Achteraf zijn er de cijfers, grafieken en analyses, maar dan heeft het vaak geen zin meer om die content aan te passen. Natuurlijk worden de ‘learnings’ meegenomen naar de volgende producties, maar als dat een heel ander format is met een nieuw team van makers, begin je toch weer gewoon van voor af aan.

 

Het beoordelen van een video is en blijft mensenwerk. En meningen over hoe goed of fout die content is, en waar ruimte voor verbetering is, liggen vaak ver uit elkaar. Merken vertrouwen dan maar op de makers en bureaus die claimen dat ze weten wat goed is. In veel gevallen weten ze er ook best wat vanaf, maar het is geen wetenschap. En dus slaan ook zij de plank geregeld mis. Dus waarom niet heel simpel een stapje in dat hele proces inbouwen waarin je de content voorlegt aan de groep die het zo gaat bekijken? Om zo direct de uitkijkratio omhoog te krijgen.

 

Daarom geloof ik in de kracht van StickyInsights, want met deze tool kun je op een snelle en goedkope manier in een oogopslag zien waar zwaktes in een video zitten. En die zwakke schakels kun je aanpakken voor je naar buiten gaat met je content. Je doorkijkratio zal gelijk beter worden, en in de strijd om aandacht van de kijker wordt dat steeds belangrijker. Dat is ook precies de reden dat ik heel erg geloof in deze tool die tot stand is gekomen door een samenwerking tussen Active Reaction, Klapper Communicatie en DE LEEUWEN

 

Jeroen van Leeuwen

DE LEEUWEN (online videoformats en producties)

 

Over ActiveReaction

ActiveReaction is een onafhankelijk softwarebedrijf met ruime ervaring in Elektronische Data Collectie (Electronic Data Capture, EDC) en datamanagementoplossingen. Ze hebben een bewezen track record van technisch betrouwbare, gebruiksvriendelijke en betaalbare hiërarchische database-applicaties en online formulieren/apps.


ActiveReaction ontwikkelt alle software volledig in eigen huis. Met hun software helpen ze opdrachtgevers om hun specifieke werkprocessen te versnellen en te verbeteren (Software as a Service, SaaS).


Ze werken o.a. voor moleculair-diagnostische bedrijven, publieke en commerciële omroepen en videoproducenten, financiële dienstverleners, (semi-) overheidsinstellingen en andere (non-)profit-organisaties.
 

Over Klapper Communicatie

Klapper Communicatie Research & Consultancy is opgericht in 1995 en is gespecialiseerd in media- en communicatieonderzoek. De klanten zijn o.a. radio- en tv-omroepen, tv-producenten en AV-distributeurs, producenten van online videoplatforms, retailers en adverteerders in binnen- en buitenland.


Klapper Communicatie volgt de media- en maatschappelijke trends. Hun media consultants stellen regelmatig trendrapporten samen en zijn u van dienst bij het ontwikkelen van een content (marketing)strategie . Maar zelf is Klapper Communicatie ook een trendsetter als het gaat om het ontwikkelen van innovatieve onderzoeksmethoden.


Zo heeft Klapper Communicatie in de loop der tijd verschillende onderzoeksmethoden ontwikkeld om waardering van programma content en de effectiviteit van branded content en commercials te testen. Als eerste onderzoekbureau lanceerde Klapper Communicatie de Tv&radio ImpactMeter TIM-Studio™ (1996), een real time onderzoeksmethode om tv-programma’s en commercials in een studiosetting te testen.